Djay app til Mac


Så fandt jeg endelig et fornuftigt dj program som har de mest basale features. Jeg har tidligere købt tractor samt bcd3000. Det var godt nok til min bærbare pc. det lykkedes mig aldrig at få skidtet til at virke. Jeg havde til at starte med store problemer med at få cue delen til at virke og fandt efter lang tid ud af at man skulle downloade en patch. Herefter virkede det fornuftigt indtil jeg fik problemer med en række mp3 filer som den ikke kunne afspille. Sammen med min Bcd3000 fulgte en tractor light licens med. Den mente jeg ville blive for lille og opgraderede hurtigt til pro. Det skulle jeg ikke have gjort. Den automap funktion som kom sammen med pro version mappede kun til halvdelen af kontrollerne på bcd’en (virkelig irriterende). For at være på den sikre side valgte jeg til en privatfest at anvende light versionen istedet for. Her virkede alle kontrollerne fra starten. Desværre fik jeg efter blot en times tid problemer med filer som tractor ikke ville afspille og unden forvarsel lukkede tractor pludselig ned. Et kort visit hos Aage gav mig fornemmelsen af at pc’en var den forkerte hardware til Tractor. Derfor havde jeg store forventninger til tracktor da jeg for noget tid siden købte en Macbook Pro. Installationen gik fint, men efter blot 10 min. havde jeg samme problem som på pc’en + et tillægsproblem (tractor gik med en fast frekvens på ca. 10 min ned).

Igår så jeg ved et tilfælde en lille artikel i et engelsk mac blad som omhandlede programmet Djay. Det så lidt amatøragtigt ud, men jeg besluttede mig for at downloade en trial. Efter at have siddet og leget lidt med det blev jeg ret overrasket. At Djay kan anvende itunes som fundament er ret smart, men at man endvidere har en professionel CUE feature blot man eget et par USB headphones er virkelig godt tænkt. Jeg forsøgte ikke at lade mig blive alt for begejstret med det samme. Jeg var sikker på at der nok skulle være noget af det som de lovede der ikke holdt, men…. DJay er et hamrende fedt DJ program hvis man skal lege fritids DJ. Her en opremsning af nogle få features CUE funktion, loop, scratch, effekter, sync til beatmix, tempo skift med timestretch, cue points samt sampler. Derudover findes der en masse fede programmet som giver mig mulighed for at styre Djay via iphone / Ipod Touch. Heriblandt: MochaSoft, KeyMote, AirFoil.

Leave a comment

No comments yet.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

